دستها
 
 
 
....
دستها
ارسال شده در دو شنبه 16 / 11 / 1389برچسب:دستها,دست,داستان,داستان دستها, - 21

در یک دهکده کوچک نزدیک نورنبرگ آلمان خانواده ای با 8 بچه کوچک و بزرگ زندگی می کردند پدر این خانواده هر روز 12 تا 14 ساعت کار می کرد.در همان روزها 2 فرزند بزرگ خانواده آرزویی بزرگ در سر می پروراندند به این شکل که << آلبرشت دورر>> 19 ساله و برادر 18 ساله اش <<آلبرت>> هر دو آرزو می کردند که نقاشی چیره دست شوند آنها که هر دو استعداد نقاشی داشتند خیلی خوب می دانستند که پدرشان هرگز نمی تواند آنها را برای ادامه تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا به نورنبرگ بفرستد چرا که پدر به سختی می توانست حتی شکم فرزندان را سیر کند دو برادر مدتها فکر کردند تا اینکه یک روز آلبرشت به برادر کوچکش گفت : آلبرت من فکری کرده ام تنها راه حل این است که ابتدا تو به مدت 5 سال در معدن ذغال سنگ که آنسوی رودخانه است کار کنی و هزینه تحصیل مرا بپردازی سپس وقتی من فارق التحصیل و نقاش بزرگی شدم با فروختن تابلوهایم هزینه تحصیل تو را در دانشکده هنرهای زیبا می پردازم ، موافقی ؟

آلبرت با اینکه استعداد شگرفش از برادر بزرگتر بیشتر بود به احترام برادر بزرگ  این طرح را پذیرفت و آلبرشت به دانشگاه رفت و آلبرت به معدن
پس از 5 سال آلبرشت که نقاش مشهوری شده بود به زادگاهش برگشت و به برادرش گفت : برادر حالا نوبت من است تا به وعده ام وفا کنم... آلبرت اما ، لبخند تلخی زد و انگشتانش را به برادرش نشان داد آلبرشت خبر نداشت که سه سال قبل برادرش انگشتان خود را در ریزش معدن از دست داده ، برادر کوچک  این راز را سه سال پنهان کرده بود تا برادرش آسوده تحصیل کند
 
آناتول مولر.آلمان


نظرات شما عزیزان:

mehrzad.elhami
ساعت21:24---19 بهمن 1389
موفقیت از آن کسانی نیست که هزگر دچار ناکامی نمی شوند بلکه متعلق به آنهایی است که هیچ گاه از مبارزه و تلاش دوباره هراس ندارند

پاسخ:مرسی حرف قشنگی بود


parsa
ساعت2:05---18 بهمن 1389
سلام

آپم........پاسخ:مرسی گفتی


سهراب
ساعت21:58---17 بهمن 1389
سلام

وای عالی بود

میدونی منو داداشم هم مثل اینایم

ولی وقتی همو نبینیم

شوخی کردم فقط یه کم عزیتش می کنم موفق باشی


پاسخ:طفلکی


parsa
ساعت22:17---16 بهمن 1389
سلام عزیزم چطورییییی؟؟؟؟؟؟؟

بازم مثل همیشه عالی بود......

مرسی از حضورت......

بازم منتظرتم.........پاسخ:ممنووووووووووون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده مروارید